Sofie, de Nederlandstalige GO, slaat ons met verstomming als ze op dag 2 al de meeste namen van de mensen uit onze groep kent. Werkelijk indrukwekkend! Op een avond kregen we aan de ingang van het restaurant een sticker opgeplakt met onze naam in het Arabisch. Zo kon al het personeel ons begroeten met onze naam. Leuk.
Bij de ingang van het restaurant word je iedere maaltijd opnieuw uitbundig begroet. In het restaurant is de bediening door het personeel heel vriendelijk; ze scheppen zo veel eten op als je wil en maken op vraag zelfs iets klaar dat niet in hun normale gamma zit. Aan tafel wordt je bediend met wijn, frisdrank, bier,... en bij het ontbijt kan je koffie of thee vragen. Voor wie chocomelk wil, kan ook dit op vraag krijgen. Ik drink geen koffie of thee en aangezien ik 's morgens nood heb aan cafeïne, drink ik graag af en toe bij mijn ontbijt een cola. Na dit 1 maal gevraagd te hebben aan de ober, kwam hij mij elke morgen vragen met een big smile of ik een cola wou.
Cola bij het ontbijt |
Aan het zwembad en op het strand hoef je ook geen dorst te lijden. Ze komen er rond met cocktails, frisdranken, vruchten en zelfs ijsjes. Natuurlijk kan je hiervoor ook terecht aan de strandbar of de bar aan het zwembad.
Het personeel is ook op ander vlak behulpzaam: mensen met een handicap worden vb. in en uit het zwembad geholpen. Het personeel is er waarschijnlijk op getraind om elke keer dat ze je tegenkomen, te begroeten met bonjour of bonsoir. Het werkt aanstekelijk en op den duur zeg je ook tegen werkelijk iedereen een welgemeende goedendag.
Anderzijds is het personeel niet te opdringerig als het bijvoorbeeld gaat om gezamenlijke activiteiten zoals aquagym. Ervaringen tijdens eerdere reizen (geen Club Med) doen mij normaal huiveren van zulke activiteiten. Hier lieten ze mij op mijn gemak in mijn ligzetel aan het zwembad liggen en toch was er geen gebrek aan interesse door andere gasten.
Veel interesse voor de aquagym |
Twee maal vonden we op onze kamer ook een uitnodiging; eenmaal voor een Beach Party en eenmaal voor een volleybaltoernooi. In de 'Room Directory' (boekje waarin alle info staat over het clubdorp) die op de kamer ligt , stond dat we de dag vóór vertrek ook alle informatie betreffende onze terugreis in onze kamer zouden vinden. Dit hebben we echter nooit gevonden op onze kamer. We hebben het dan maar gevraagd. Maar het zou leuk geweest zijn om op voorhand te weten wanneer je uit de kamer moet. Nu bleven we een hele tijd in het ongewisse. Een klein verbeterpuntje dus.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten